مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 17:452021-02-07اجتماعي

ساختمان های دولتی برای سبز شدن پیشرو باشند


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: ساختمان های دولتی باید برای حرکت به سمت سبز شدن الگو و پیشرو بوده و شهروندان نیز برای توسعه فضای سبز و رعایت مسائل زیست محیطی در ساختمان ها ایده های خلاقانه ارائه دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در وبینار تخصصی محیط زیست، شهر پایدار و ساختمان سبز گفت: در حوزه محیط زیست شهری قوانین و ضوابط مشخصی آنچنان وجود ندارد، البته در قانون جدید هوای پاک، به این مسأله توجه بیشتری شده است.

وی با بیان اینکه موضوع ساختمان های سبز، موضوع بسیار مهمی است که باید از سوی مسؤولان امر مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: انرژی یکی از بهترین شاخص های قابل سنجش و اندازه گیری در رابطه با ساختمان های سبز است که با توجه به مصرف 80 درصدی انرژی در شهرها باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم وضعیت است، تأکید کرد و گفت: مصرف برق در کلانشهر قم در زمستان 400 و در تابستان بیش از 800 مگاوات است و سالانه 10 درصد افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه باید سیاست های تشویقی برای نصب پنل های خورشیدی در ساختمان های شهر قم در نظر گرفته شود، تصریح کرد: دستگاههای اجرایی باید با برنامه زمان بندی مشخص به سمت و سوی توسعه ساختمان های سبز در کلانشهر قم گام برداشته و ضواب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختمان های دولتی برای سبز شدن پیشرو باشند

ساختمان های دولتی برای سبز شدن پیشرو باشند