مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 11:252021-02-07اقتصادي

سرنوشت نفت در بودجه 1400 چه خواهد شد؟


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید در شرایط فعلی نمی توان تصویر دقیقی از میزان درآمد نفتی کشور در سال آینده ارائه داد و بر اساس آن بودجه بست.

- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید در شرایط فعلی نمی توان تصویر دقیقی از میزان درآمد نفتی کشور در سال آینده ارائه داد و بر اساس آن بودجه بست.

حمیدرضا صالحی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: صنعت نفت در سراسر جهان، هفته ها و ماه های عجیبی را پشت سر گذاشته و تحت تاثیر همین شرایط آینده نامشخصی نیز دارد.

در ابتدای شیوع کرونا، با توجه به کاهش جدی تقاضا برای نفت، قیمت این محصول نیز کاهش یافت تا بازار تحولی جدی را تجربه کند.

هرچند در ماه های بعد چین به عنوان یکی از قطب های مصرف نفت، بار دیگر تقاضای خود را بالا برد اما همچنان شرایط بازار قابل مقایسه با سال های گذشته نیست.

وی با اشاره به تلاش هایی که از سوی کشورهای صادرکننده نفت برای بهبود شرایط بازار صورت گرفت، بیان کرد: کشورهایی مانند روسیه و عربستان سعودی تلاش کردند تا با اجرای سیاست های مشترک بازار را مدیریت کرده و اجازه کاهش قیمت ندهند اما در عمل آنها نیز ناموفق بودند.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی تهران، حتی اگر شرایط کرونا کنار رفته و شرایط اقتصاد جهان به حالت عادی بازگردد نیز همچنان نمی توان از رونق قطعی در باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت نفت در بودجه 1400 چه خواهد شد؟

سرنوشت نفت در بودجه 1400 چه خواهد شد؟