مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 10:052021-02-07سياسي

تیغ بی تدبیری بر گلوی دنا/بریدن نان روستاییان از خرسان تا خلیج فارس


مستندساز و فعال محیط زیست می گوید دنا با این وضعیت تخریب ها دیگر نایی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج؛ سید جواد هادی اصل طی یادداشتی آورده است: به دلیل حساسیت روی پروژه  توسعه جاده سی سخت دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که به اجمال به تعدادی از آنها اشاره خواهم کرد جاده ای که نای دنا را  بریده و اثرات مخرب و جبران ناپذیری را بر این زیست بوم خواهد گذاشت.

اول اینکه  این جاده در منطقه حفاظت شده دنا قرار گرفته و دنا یک ذخیره گاه زیست کره است، آیا از اهمیت یک منطقه حفاظت شده با این سطح اطلاع دارید؟ دنا  ارزشمندترین و بزرگترین زیستگاه در جنوب کشوره و متعلق به شخص یا گروه و حتی استان ما نیست بلکه طبق قوانین بین المللی متعلق به تمام مردم دنیا و کره زمین است پس هرگونه مقایسه کردن این منطقه و نوع جاده سازی و حفاظت آن با سایر مناطق استان و جاده های دسترسی کاملا غلط و غیر علمی ست و بیشتر بر حسب ناآگاهی و تعصبات نادرست شمرده می شود.

دوم این جاده نیازی به تعریض ندارد و باید نقاط حادثه خیز برطرف شود  کمترین آمار تلفات جاده ای استان در این جاده اتفاق می افتد و در برخی فصول سال تردد بالایی دارد نه در طول سال، پس بهانه حادثه خیز بودن تنها یک فریب عمومی بیش نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیغ بی تدبیری بر گلوی دنا/بریدن نان روستاییان از خرسان تا خلیج فارس

تیغ بی تدبیری بر گلوی دنا/بریدن نان روستاییان از خرسان تا خلیج فارس