مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 09:502021-02-07اقتصادي

علت افت شاخص بورس در چند روز اخیر


یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به علت افت شاخص بورس در بازار گفت: با ایجاد اعتماد به آینده بازار می توان شاهد کاهش نوسان های ایجاد شده و بهبود وضعیت بازار سرمایه بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، همایون دارابی به افت دیروز شاخص بورس اشاره کرد و افزود: روند اصلاحی شاخص بورس از علت چندان معقولی برخوردار نیست و اکنون بازار وارد مرحله احساسی و هیجانی برای فروش شده است.

وی اظهار کرد: بررسی روند معاملات بازار در چند روز گذشته نشان دهنده افزایش میزان فشار حقیقی ها و ورود بخشی از نقدینگی این افراد به سمت صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت و اوراق است.

دارابی خاطرنشان کرد: این مدل حالتی از مدل شناخته شده از هیجان فروش است، بدین معنا که افراد اقدام به فروش سهام و نگهداری نقدینگی در اختیار خود می کنند، با این امید که بتوانند در آینده همان سهام را با قیمت های پایین خریداری کنند و دوباره به سمت سرمایه گذاری در بازار سهام بازگردانند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: اکنون هیجان فروش حاکم شده در بازار قابل سرایت است، بدین معنا که زمانی که یک سهم در صف فروش قرار می گیرد نمادهای دیگر در بازار به دلیل ترس حاکم شده در بازار وارد صف فروش می شوند، این اتفاق را در بازار امروز شاهد بودیم که با ایجاد صف فروش چند نماد شاخص ساز باقی سهام وارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت افت شاخص بورس در چند روز اخیر

علت افت شاخص بورس در چند روز اخیر