مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 09:352021-02-07اجتماعي

کاهش قابل توجه پرندگان تهران


کاهش قابل توجه پرندگان تهرانمدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بر اساس گزارش های موجود تعداد گونه های پرنده در تهران نسبت به سال های گذشته به دلیل آلودگی ها و شرایط نامطلوب محیط زیستی کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا سعید محمودی در آیین اختتامیه مسابقه بزرگ عکاسی تنوع زیستی شهر تهران که عصر روز گذشته در مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم مشکلات محیط زیستی تهران را حل کنیم باید از تجربیات دنیا در حل مشکلات شهرهای بزرگ استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: نگاه به تاریخچه شهرهای بزرگ دنیا نشان می دهد که پس از جنگ جهانی دوم شهرها با سرعت زیادی و بدون توجه به اصول شهرسازی و استفاده از منابع، توسعه یافتند و رشد کردند و این توسعه تا جایی پیش رفت که در دهه 70 میلادی جایی برای نفس کشیدن در شهرهای بزرگ اروپا باقی نگذاشت.

در آن زمان تصمیماتی از سوی جامعه بین المللی برای تغییر برنامه های محیط زیستی و توسعه شهری گرفته شد، تا جایی که در دهه 80 برنامه جدیدی برای توسعه شهرها با نام شهرهای اکولوژیک مطرح شد.

محمودی تاکید کرد: شهرهای اکولوژیک با هدف ایجاد بستر مناسب برای تولید کمتر کربن و مصرف انرژی کمتر در این شهرها ایجاد می شود و در بسیاری از نقاط دنیا در حال توسعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش قابل توجه پرندگان تهران

کاهش قابل توجه پرندگان تهران