مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 09:252021-02-07اقتصادي

حکایت بانویی کارآفرین که چندین اختراع ثبت شده در حوزه گره فرش دارد


هنر قالی بافی اگرچه امروز رونق سابق را ندارد اما زنان و مردان قالی باف گاهی با تاسیس یک کارگاه کوچک آموزش قالی بافی سعی در گسترش این هنر و صنعت نسبتا فراموش شده دارند که عشرت بهمن نژاد یکی از آنان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، هنر نقش نگاران ایران زمین برگرفته از تاریخ و تمدن اسلامی، در دل نقشه های قالی با دستان پرتوان بافندگان فرش ها که خامه و رنگ نخ های تار و پود آن از کارگاه هایی در همین دیار بر دارهای قالی نشانده شده محصولی پدید آورده که سرمایه ای فرهنگی، تاریخی و اقتصادی محسوب می شود.

فرش دستبافت، کالایی ملی است که با کار و سرمایه ایرانی گره خورده است و قالی بافان این منطقه نسبت به تقاضای بازار، سعی در تولید فرش ها و تابلوفرش های دستبافت دارند.

کیفیت بالا و اصیل بودن فرش های ایران در مقایسه با انواع خارجی به خصوص فرش چینی امتیاز ویژه ای است، فرش های ایرانی دارای روح هستند و زنان و مردان ایرانی در هنگام بافت، گره گره تار و پودهای کار می کند و برای چندین بانو ایجاد اشتغال کرده است.

این زن کارآفرین توانسته انگیزه ای ایجاد کند تا بسیاری از زنان خانه دار بتوانند لحظات بیکاری خانه را برای خود با بافت فرش پر کنند و زمینه اقتصادی را برای خانواده فراهم آورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایت بانویی کارآفرین که چندین اختراع ثبت شده در حوزه گره فرش دارد

حکایت بانویی کارآفرین که چندین اختراع ثبت شده در حوزه گره فرش دارد