مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 08:452021-02-07پزشكي

شاخص اهدای خون در مازندران 38 در هزار نفر است


مدیرکل انتقال خون مازندران شاخص اهدای خون در استان را 38 در هزار نفر جمعیت اعلام کرد و گفت: رتبه دوم اهدای خون را در کشور دارا هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ذوالفقار تقوی پیش ازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سلامت گیرنده و اهداکننده خون بسیار مهم است، اظهار داشت: خط ر انتقال بیماری های عفونی با اهدای خون به صفر رسیده است.

وی با عنوان اینکه مازندران جزو پنجمین استانی بود که سال 58 دارای مرکز انتقال خون شده است، افزود: امروز مازندران جزو استان های برتر کشور است که در بسیاری از وظایف سرافراز بیرون آمده است.

تقوی با بیان اینکه نیروهای فعال در انتقال خون همانند سربازان بی نام ونشان هستند، گفت: متأسفانه در حق انتقال خون ظلمی شده است و باید جایگاه این سازمان را تبیین کنیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اظهار اینکه سازمان انتقال خون حساس ترین سازمان در مجموعه های بهداشتی کشور است، گفت: متأسفانه این سازمان حیاتی در هیئت دولت نیز جایگاه حقیقی خود را کسب نکرده است.

وی با بیان اینکه اگر ذخایر خونی به زیر سه روز رسد بحران در کشور ایجاد می شود، گفت: اگر مردم در طول سال به کمک ما نیایند و ذخایر کشور کم شود، سلامت جسمی از بین خواهد رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص اهدای خون در مازندران 38 در هزار نفر است

شاخص اهدای خون در مازندران 38 در هزار نفر است