مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 07:502021-02-07اقتصادي

کشت جو بر روی بستر بلند برای نخستین بار در ارتفاعات کردکوی


عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: در پاییز سال امسال در منطقه رادکان شهرستان کردکوی برای اولین بار بیش از 30 هکتار از مزارع کشاورزی جو این روستا بر روی بستر بلند کشت شد.

- ایسنا/گلستان عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: در پاییز سال امسال در منطقه رادکان شهرستان کردکوی برای اولین بار بیش از 30 هکتار از مزارع کشاورزی جو این روستا بر روی بستر بلند کشت شد.

محمد اسماعیل اسدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اواخر مهر امسال، 30 هکتار از مزارع این روستا با کشت چهار ردیف جو رقم سردسیری آبیدر بر روی پشته های بلند به عرض بستر 50 سانتیمتر، زیر کشت رفت.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف بذر جو با این شیوه کشت 160 کیلوگرم در هکتار بوده است، افزود: کشت توسط ماشین پشته کار یک شرکت داخلی انجام شده است.

این ماشین کاشت با یک بار عبور ضمن ایجاد پشته، مبادرت به کشت انواع محصولات بر روی پشته می کند.

اسدی با اشاره به اینکه این روش کشت اولین بار است که در سطح این روستا و در اراضی کشاورزان به اجرا در آمده است، گفت: در حال حاضر سطح سبز مزارع بسیار عالی است.

این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات گلستان بیان کرد: هدف از این پروژه استفاده از شیوه انتقال دانش و تجربه نوین کشت با استفاده از شیوه تسهیلگری کشاورز به کشاور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت جو بر روی بستر بلند برای نخستین بار در ارتفاعات کردکوی

کشت جو بر روی بستر بلند برای نخستین بار در ارتفاعات کردکوی