مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 06:452021-02-07اقتصادي

کمبود تراشه به گوشی تلفن و کنسول بازی رسید


یکی از جدیترین بحرانهای کمبود تراشه سالهای اخیر از بخش خودروسازی گسترده شده و به بخش تلفن هوشمند و کنسولهای بازی رسیده است.

- یکی از جدیترین بحرانهای کمبود تراشه سالهای اخیر از بخش خودروسازی گسترده شده و به بخش تلفن هوشمند و کنسولهای بازی رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نخستین نشانه های این مشکل در بهار 2020 بروز کرد و در مدت چند ماه جدی ترین کمبود نیمه رساناها که در ساخت همه وسایل از تلفنهای هوشمند تا خودروها و تلویزیونها بکار می روند، شکل گرفت.

شرکتهای خودروساز و سازندگان وسایل الکترونیکی در نخستین روزهای پاندمی تولیدشان را به میزان قابل توجهی کاهش دادند اما اکنون که در حال افزایش تولید هستند، با مشکل کمبود تراشه روبرو شده اند زیرا شرکتهای تراشه سازی همه توانشان را برای تامین نیاز غولهای تلفن هوشمند نظیر اپل بکار بسته اند.

کریستیانو آمون، مدیرعامل شرکت کوالکام با اشاره به اتکای صنعت به تعداد انگشت شماری از شرکتهای تراشه سازی در آسیا، این کمبود را گسترده توصیف کرد.

آمون به جمع روزافزون مدیرانی پیوسته که در هفته های اخیر هشدار می دهند نمی توانند تراشه کافی برای تولید محصولاتشان تهیه کنند.

شرکتهای خودروسازی در تنگنا قرار گرفته اند و کار به جایی رسیده که دولتهای آمریکا و آلمان به کمک آنها شتافته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود تراشه به گوشی تلفن و کنسول بازی رسید

کمبود تراشه به گوشی تلفن و کنسول بازی رسید