مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 20:002021-02-06اجتماعي

140 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل هستند/ شاد جایگزین آموزش حضوری نیست


حدود 140 هزار از بچه هایی که قبلاً تحت آموزش قرار نگرفته بودند، تحت آموزش قرار گرفتند و 140 هزار نفر هم بازمانده از تحصیل هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو، درباره سطح سواد در کشور، اظهار کرد: در جمعیت 10 تا 49 ساله که هدف گذاری اصلی سوادآموزی روی این جمعیت است، میزان باسوادی 96 درصد است و امیدوارم با برنامه ریزی هایی که انجام شده است بتوانند این میزان را تحت پوشش قرار دهند؛ در جمعیت بالای 6 سال هم نسبت باسوادی ما 90 درصد است و این در حالیست که در زمان پیروزی انقلاب، 47.

5 درصد باسواد داشتیم.

وی ادامه داد: سوادآموزی در ایران فراز و نشیب هایی داشته است و یک دوره ای شتاب گرفت و فعالیت های گسترده ای انجام گرفت و هرچقدر به سمت عددهای نهایی می رویم، جمعیت پراکنده تر و کار دشوارتر می شود و قطعا همکاران ما در سازمان نهضت سوادآموزی همه تلاش خود را می کنند تا هرچه زودتر شاهد محو بیسوادی باشیم.

  حاجی میرزایی اضافه کرد: برای محو بیسوادی مهم این است که ورودی به بیسوادی بسته شود یعنی کسانی که به سن تحصیل رسیدند، امکانات خودمان و برخی نهادها و دستگاه های دیگر را بسیج کردیم و با همکاری سازمان ثبت احوال داریم از طریق کد ملی تمام متولدینی که باید به کلاس اول بیاین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

140 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل هستند/ شاد جایگزین آموزش حضوری نیست

140 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل هستند/ شاد جایگزین آموزش حضوری نیست