مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 13:552021-02-06سياسي

کودکی در حال ازبین رفتن است/ استفاده از بازی های قدیمی وسنتی


یک مدرس دانشگاه با تأکید بر استفاده از وسایل و بازی های قدیمی و سنتی گفت: ما باید کودک را در شرایط قدیمی بازی قرار دهیم و شرایط استفاده از خاک، - گِل و بازی های طبیعی را برای او فراهم کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، دهمین نشست از سلسله نشست های مسأله کودکی با موضوع تاثیرات استفاده از رایانه بر مغز و اعصاب کودکان چهارشنبه 15 بهمن 1399 با حضور حسین کریمی (متخصص مغز و اعصاب و مدرس دانشگاه)، علیرضا کرمانی (جامعه شناس و پژوهشگر مطالعات کودکی) و با دبیری رضا تسلیمی طهرانی (جامعه شناس و عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) به صورت برخط برگزار شد.

در بخش اول این برنامه علیرضا کرمانی باتوجه به تأثیرات گسترده وسایل ارتباطی بر بیولوژی کودکان، از آن به عنوان یک موضوع اجتماعی یاد کرد و گفت: وسایل ارتباطی جدید باعث شد افرادی مثل پستمن به این نتیجه برسند که دیگر جایی برای کودکی نخواهد بود.

به طوری که کتاب تلویزیون و زوال کودکی او در این زمینه روشنگر است.

با روی کارآمدن اینترنت و وسایل ارتباطی، زندگی انسان ها به شکل گسترده ای تغییر یافت و امروز، همه حوزه های زندگی تحت سیطره آن قرار گرفته است.

از آنجایی که تأثیرات این پدیده بر بیولوژی و مغز و اعصاب کودکان، می تواند گسترده باشد، لذا از این منظر این موضوع می تواند یک موضوع اجتماعی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکی در حال ازبین رفتن است/ استفاده از بازی های قدیمی وسنتی

کودکی در حال ازبین رفتن است/ استفاده از بازی های قدیمی وسنتی