مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 11:502021-02-06اجتماعي

«غیرت» را با تعصب نابه جا اشتباه نگیرید


یک روانشناس درباره محدود کردن زنان توسط مردان با عنوان غیرت گفت: از منظر روانشناختی غیرت به معنای اظهار نگرانی نسبت به تصرف مال یا همسر یا ملک توسط دیگران، حسی درونی نشات گرفته از عواطف و احساسات و واکنشی طبیعی در برابر دخالت های نابجای دیگران است این در حالیست که شرایط زندگی از سنت به مدرنیته تغییر کرده؛ زنان با نقش ها و حقوق خود اشنا شده اند و حضور بیشتری در محیط های اجتماعی برای کار و شغل و .

دارند.

زنان زمانی احساس آرامش می کنند که بتوانند به فرد مقابل به عنوان پدر، برادر و همسر اعتماد کنند و بدانند در شرایط سخت حمایت و محبت آن ها را خواهند داشت.

گوهر یسنا انزانی در گفت وگو با ایسنا،با بیان اینکه غیرت اثری فطری است و نه یک خصوصیت زنانه و یا مردانه، اظهار کرد: غیرت یکی از کمالات انسان است، معمولا اولین واژه هایی که با شنیدن غیرت به ذهن می رسد ناموس و حریم خانواده است در حالی که غیرت ابعاد وسیع تری دارد و فرد غیور کسی است که به هرگونه تعرض دیگران نسبت به حریم خصوصی خود واکنش نشان دهد.

این روانشناس با اشاره به اینکه غیرت حساسیتی مثبت و احساس مسئولیت سازنده است، ادامه داد: از منظر روانشناختی غیرت به معنای اظهار نگرانی نسبت به تصرف مال یا همسر یا ملک توسط دیگران، حسی درونی نشات گرفته از عواطف و احساسات و واکنشی طبیعی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«غیرت» را با تعصب نابه جا اشتباه نگیرید

«غیرت» را با تعصب نابه جا اشتباه نگیرید