مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 11:202021-02-06اقتصادي

کاهش صادرات نفت باعث کاهش منابع درآمد ارزی شده است


کاهش صادرات نفت طی سه سال اخیر باعث از دست رفتن بیش از 100 میلیارد دلار منابع درآمد ارزی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم استان، صنعت پتروشیمی کشور را از مهمترین پیشران ها برای توسعه اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: هر کشوری برای توسعه احتیاج به صنایع پیشران داشته که این صنایع می تواند نقش لوکوموتیو را برای صنعت آن کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی کشور می تواند به تنهایی صنایع پایین دستی بسیاری را فعال کند، افزود: در دولت های گذشته و این دولت اقدامات وسیعی در این خصوص صورت گرفته است، به طوری که افزایش ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور به نقطه ای رسیده که در سال 1400 این ظرفیت به 100 میلیون تن و به ارزش بیش از 25 هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه در دوران جنگ اقتصادی که آمریکا علیه کشور ما با هدف از برپایی درآوردن جمهوری اسلامی و از هم پاشیدن اقتصاد کشور راه انداخته است، گفت: ما توانستیم با تکیه بر برخی رشته های صنعت از جمله صنعت پتروشیمی با سر بلندی از تمام مشکلات عبور کنیم.

جهانگیری ادامه داد: کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا گمان می کردند نقطه حیاتی منابع کشور، صنعت نفت است که با فروش نفت خام منابع ارزی وارد کشور می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش صادرات نفت باعث کاهش منابع درآمد ارزی شده است

کاهش صادرات نفت باعث کاهش منابع درآمد ارزی شده است