مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 11:102021-02-06سياسي

از مجموع 38761 پایان نامه تنها 731 پایان نامه تقاضا محور بوده است


از مجموع 38761 پایان نامه و رساله که در 9 ماهه اول سال 99 در سامانه ایران داک ثبت شده، صرفا 731 پایان نامه یا رساله معادل 1.

- 89 درصد تقاضا محور بوده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فریدون جعفری دستیار وزیر علوم در امور حقوق شهروندی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: دانشگاه مساله محور یا تقاضا محور یعنی اینکه به جای سوق دادن سیل عظیم پایان نامه ها و رساله های دانشجویی یا مقالات و پژوهش های علمی اساتید و دانشگاهیان به سمت و سوی موضوعاتی که صرفاً ویترین ما را شیک کرده است، به سمت حل معضلی از معضلات کشور و توجه به مسائل بومی و منطقه ای و جغرافیایی متناسب با موضوع علوم مختلف چون کشاورزی یا آب و هوا یا خاک و غیره، برویم.

وی افزود: به جای این موضوعات ما به موضوعاتی که فقط آمار ما را در منطقه برجسته و برتر نشان داده و تعداد مقالات ISI ما را زیاد کرده می بالیم بدون اینکه معضلات کشور خودمان را حتی درک کرده باشیم، چه برسد به آنکه در پایان نامه یا رساله یا مقاله راهکار ارائه دهیم.

وی ادامه داد: سیاست گذاری کلان ما در سوق دادن دانشگاه ها به مساله محوری اشتباه و غلط بوده و متأسفانه بر این غلط اصرار هم می ورزیم.

دستیار وزیر علوم در امور حقوق شهروندی با اشاره به آماری در این رابطه گفت: حسب نتایج گزارشی مستند و مورد تأیید، از مجموع 38761 پایان نامه و رساله ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مجموع 38761 پایان نامه تنها 731 پایان نامه تقاضا محور بوده است

از مجموع 38761 پایان نامه تنها 731 پایان نامه تقاضا محور بوده است