مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 09:452021-02-06سياسي

سهم 20 درصدی دولت در توسعه مترو/لزوم مشارکت مجلس و دولت در گسترش حمل و نقل عمومی


عضو شورای شهر تهران با اشاره به سهم 20 درصدی دولت در توسعه مترو گفت: در حال حاضر بخش اعظم تأمین هزینه های مالی بر دوش مدیریت شهری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سیدآرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران در حاشیه مراسم رونمایی از 110 اتوبوس و مینی بوس جدیدی برای پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از 10 سال عدم ارائه اتوبوس از سوی دولت به تهران بالاخره با همت شهرداری و پیگیری های مداوم شورای شهر این موضوع محقق شد.

وی افزود: برای کنترل آلودگی هوا در تهران باید مبحث مالی حمل و نقل عمومی مورد توجه باشد بررسی ها حکایت از این دارد طی 20 سال گذشته 80 درصد تأمین مالی پروژه های مترو توسط شهرداری صورت گرفته و سهم دولت کمتر از 20 درصد بوده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اولین ایستگاه یک خط مترو 10 سال طول می کشد به بهره برداری برسد گفت: برای اینکه یک خط به نتیجه برسد و کامل شود 25 سال زمان می برد و این مسأله نشان می دهد نیازمند اقدامات اساسی در بحث تأمین مالی حمل و نقل عمومی هستیم.

میلانی خاطرنشان کرد: دولت فقط در 48 درصد تأمین منابع مالی اتوبوس ها در تهران مشارکت داشته و این قضیه نیز بار مالی اش بر دوش شهرداری بوده است.

وی گفت: همکاری دولت و مجلس با شهرداری در جهت توسعه حمل و نقل عمومی ضروری است و باید اقدامات لازم در این راست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 20 درصدی دولت در توسعه مترو/لزوم مشارکت مجلس و دولت در گسترش حمل و نقل عمومی

سهم 20 درصدی دولت در توسعه مترو/لزوم مشارکت مجلس و دولت در گسترش حمل و نقل عمومی