مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 07:102021-02-06اجتماعي

برخی نقاط شهر تا شعاع 5 کیلومتری فاقد مدرسه است


مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به معضل جدی کمبود فضای آموزشی و مدرسه در استان گفت: متأسفانه در برخی نقاط شهر مانند بلوار غدیر حتی در شعاع 5 هزار متری هم مدرسه ای به چشم نمی خورَد.

- حمیدرضا شیخ الاسلام امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان این که سالانه 10 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان قم اضافه می شود اظهار کرد: جمعیت دانش آموزی قم در سال 1392، حدود 200 هزار نفر بود که این تعداد اکنون به بیش از 270 هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به تراکم جمعیت و کمبود مدرسه در برخی نقاط شهر بویژه در مناطقی مانند شهرک انسجام، شهرک ایثار و میدان جوان خاطرنشان کرد: سرعت ساخت و ساز در این مناطق زیاد است و حتی در مناطقی مانند بلوار غدیر تا شعاع 5 کیلومتری، مدرسه ای دیده نمی شود.

شیخ الاسلام درباره منطقه پردیسان بیان کرد: البته این منطقه نیز در حال حاضر با کمبود مدرسه مواجه است، اما با توجه به شناسایی 46 قطعه زمین با کاربری آموزشی در پردیسان، امید است که معضل کمبود مدرسه در این منطقه در سال های آینده، کمتر و کمتر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همچنین ضمن تقدیر از خیّرین مدرسه ساز در استان گفت: حدود 50 درصد مدارسی که در سال های اخیر به فضای آموزشی قم اضافه شده، توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی نقاط شهر تا شعاع 5 کیلومتری فاقد مدرسه است

برخی نقاط شهر تا شعاع 5 کیلومتری فاقد مدرسه است