مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 07:002021-02-06اقتصادي

در حال حذف کودهای فسفاته و پتاسه از کشاورزی هستیم


حذف یارانه برخی نهاده های کشاورزی از جمله کودهای شیمیایی از برنامه هایی است که برای رونق استفاده از فرآورده های بیولوژیک کشاورزی می توان اجرایی کرد.

- ایسنا/البرز رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: حذف یارانه برخی نهاده های کشاورزی از جمله کودهای شیمیایی از برنامه هایی است که برای رونق استفاده از فرآورده های بیولوژیک کشاورزی می توان اجرایی کرد.

کیخسرو چنگلوایی روز شنبه 18 بهمن در مراسم افتتاح خط تولید فرمولاسیون پودر وتابل آفت کش بیولوژیک بایولپ در شهرک گلدشت کرج با اشاره به اینکه در حال حاضر دو سوم جمعیت جهان از بخش کشاورزی امرار معاش می کنند، اظهار کرد: انسان از حدود 10 هزار سال پیش که کشاورزی را شروع کرد به این نتیجه رسید که برای افزایش بهره وری تولیدات خود چاره ای جز از بین بردن عوامل زیان رسان ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با اشاره به اینکه اولین گزارش ها در خصوص استفاده از آفت کش به 4500 سال پیش باز می گردد، توضیح داد: استفاده از آفت کش های شیمیایی در سطح گسترده و به شکل امروزی از جنگ جهانی دوم رونق گرفت.

وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم، استفاده از آفت کش های شیمیایی به دلیل کارایی بالا، ارزان بودن و دسترسی راحت به سرعت در میان کشاورزان باب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در حال حذف کودهای فسفاته و پتاسه از کشاورزی هستیم

در حال حذف کودهای فسفاته و پتاسه از کشاورزی هستیم