مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 04:502021-02-06سياسي

پیش بینی «داوری» در قراردادهای تنظیمی دفاتر املاک


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از ایجاد تفاهم نامه با رییس اتحادیه مشاورین املاک تهران خبر داد.

- با توافق دادگستری تهران و اتحادیه مشاورین املاک انجام شد پیش بینی داوری در قراردادهای تنظیمی دفاتر املاک معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از ایجاد تفاهم نامه با رییس اتحادیه مشاورین املاک تهران خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، معاون قضایی رییس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با رییس اتحادیه مشاورین املاک تهران طی تفاهم نامه ای، بر درج موضوع داوری در قراردادهای تنظیمی دفاتر املاک تهران تاکید و توافق کردند.

علی دیزجی در این رابطه گفت: بر این اساس دعاوی ناشی از قراردادهای تنظیمی دفاتر املاک توسط داوران منتخب رسیدگی و رای مقتضی صادر می شود.

وی افزود: این اقدام با هدف کاهش مراجعه مردم به مراجع قضایی و تسریع در حل و فصل اختلافات و توسعه نهاد داوری صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، در مواد آیین دادرسی مدنی نهاد داوری و مقررات آن پیش بینی شده و در سند تحول قضایی مصوب ریاست قوه قضاییه توسعه روش های جایگزین رسیدگی قضایی و ارتقاء و ساماندهی نظام داوری گنجانده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی «داوری» در قراردادهای تنظیمی دفاتر املاک

پیش بینی «داوری» در قراردادهای تنظیمی دفاتر املاک