مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 بهمن 1399 ساعت 10:202021-02-05سياسي

سرنوشت اسبی که به «فرح» سواری نداد


مرحوم مهرداد شیدفر از بزرگان معاصر سوارکاری و چوگان ایران خاطره ای را درباره سرنوشت یک اسب که به فرح پهلوی سواری نداده بود روایت کرده که نشریات و کانال های تخصصی مربوط به اسب از جمله کانال تلگرامی horse و مجله دنیای اسب نیز آن را نقل کرده اند.

- مرحوم مهرداد شیدفر از بزرگان معاصر سوارکاری و چوگان ایران خاطره ای را درباره سرنوشت یک اسب که به فرح پهلوی سواری نداده بود روایت کرده که نشریات و کانال های تخصصی مربوط به اسب از جمله کانال تلگرامی horse و مجله دنیای اسب نیز آن را نقل کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مشرق در ادامه به نقل از شیدفر نوشت: می خواهم واقعیتی را که انجمن بهبود نژاد و پرورش اسب ایرانی - در دوران پهلوی - در مورد این نژاد ایرانی (اشاره به اسب نژاد دره شوری) مرتکب شد و من به نوعی شاهد آن بوده و خودم هم در آن دخیل گردیدم را به عرض شما خوانندگان برسانم.

جریان اینطور بود که در سال 1352 یک سیلمی داغ 2 (اشاره به یک اسب نر با شناسنامه ثبت شده) به عنوان تحفه به فرح پهلوی تقدیم شد که اسبی بود به رنگ کهر سیر به غایت زیبا با سری بسیار ظریف و کوچک و قدی نسبتا بلند که حقا و شاید جزء دو یا سه تا از اصیل ترین اسب های دره شوری در آن زمان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت اسبی که به «فرح» سواری نداد

سرنوشت اسبی که به «فرح» سواری نداد