موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 بهمن 1399 ساعت 09:002021-02-04سياسي

کوه سفیدِ داراب در آخرین ایستگاه انتظار


روستای کوه سفید از توابع داراب که طی یک دهه گذشته به دلیل رانش زمین و وعده انتقال به مکانی امن، رنگ عمران و بهسازی را به خود ندیده، امسال در مرحله جدی تری از انتقال قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از داراب، روستای کوه سفید از توابع بخش جنت شهرِ داراب از سال 88 تاکنون بر اثر خطر رانش زمین قابلیت سکونت را از دست داده و سه سال پس از آن موضوع انتقال این روستا از سوی مسئولان مطرح شد.

در طول این سالها با توجیه انتقال کوه سفید، پروژه های عمرانی در این منطقه متوقف و هیچ خدمات عمران و بهسازی انجام نشده است.

این موضوع بارها توسط امام جمعه جنت شهر در خطبه های نماز جمعه مطرح شد و پس از مدتی بر اثر وجود گسل و افزایش خطر رانش، بیش از نیمی از اهالی کوه سفید به شهر مهاجرت کردند.

به گفته کارشناسان، برداشت بی رویه آب از سفره های آب زیرزمینی و خشکسالی پی در پی این پدیده را به وجود آورد و این روستا روز به روز با چالش های جدی تری مواجه شد.

امسال پس از سال ها، گام موثرتری برای انتقال این روستا به مکانی امن فراهم شد که در این راستا با سرپرست بنیاد مسکن داراب گفتگو کردیم.

محمدرضا حسن زاده با اشاره به تامین مکان جدید جهت سکونت اهالی کوه سفید گفت: در حال حاضر زمین تفکیک و به مردم واگذار شده است همچنین پروانه ساختمانی نیز اخذ شده و آماده معرفی به ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوه سفیدِ داراب در آخرین ایستگاه انتظار

کوه سفیدِ داراب در آخرین ایستگاه انتظار