مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 بهمن 1399 ساعت 08:102021-02-04سياسي

احتمال پیروزی کامل ایران مقابل آمریکا در دادگاه لاهه


یک حقوقدان احراز صلاحیت دیوان بین المللی دادگستری را گواهی بر معتبر بودن عهدنامه مودت سال 1955 دانست و تاکید کرد که احتمال بالایی برای صدور رای به نفع ایران دادگاه لاهه وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از ایلنا، عضو کمیسیون امور بین الملل کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: زمانی که دیوان بین المللی دادگستری عهدنامه مودت 1955 را معتبر می داند یعنی مفاد آن نیز معتبر بوده؛ بنابراین احتمال اینکه رأی به سود ایران صادر شود، بسیار زیاد است.

محمدعلی بهمنی قاجار در خصوص احراز صلاحیت دیوان بین المللی دادگستری به منظور رسیدگی به پرونده شکایت ایران از آمریکا، اظهار کرد: صلاحیت دیوان بین المللی دادگستری در دعوای ایران علیه امریکا احراز شده است؛ بر این مبنا در واقع دیوان اعتبار و حاکمیت عهدنامه مودت 1955 ایران و آمریکا در زمان طرح دعوای ایران علیه آمریکا را پذیرفته است.

این عضو کمیسیون امور بین الملل کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: بر این اساس می توان گفت که آمریکا موظف است به تعهداتی که طی عهدنامه مودت به ایران داده پایبند باشد؛ یکی از این تعهدات این بود که به تجارت آزاد بین ایران و آمریکا آسیبی وارد نشود اما تحریم ها علیه تجارت آزاد است و حتی تحریم های ثانویه، ارتباط ایران با سایر کشورهای جهان را تحت تأثیر قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال پیروزی کامل ایران مقابل آمریکا در دادگاه لاهه

احتمال پیروزی کامل ایران مقابل آمریکا در دادگاه لاهه