مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 13:552021-02-03سياسي

ماجرای تغییر نام میدان «ژاله» به میدان «شهدا»


امام یک مرجع شناخته شده بود و فرزند ایشان به طور مشکوکی به شهادت رسیده بود و انعکاس آن بین مردم به این مسئله عمق بیشتری می داد، بنابراین حضور مردمی در مراسمات ختم ایشان چشم گیر بود و به دنبال این مراسم ها ظاهرات هایی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برنامه سرچشمه با حضور رضا محمدی نیا استاد دانشگاه و از شاهدان عینی 17شهریورماه سال 57 ، از شبکه پنجم سیما به روی آنتن رفت.

محمدی نیا در ابتدای این برنامه ضمن اشاره به اتفاقات بعد از دیماه 56 اظهار کرد: در طول مبارزات دهه 50که عموما مبارزات بخشی عمده اش به مبارزات دانشگاه و بخشی هم به مبارزات حوزوی مربوط می شد، تقریبا فضای فعالیت ها در مبارزات حوزه ای با دانشگاهی فاصله زیادی با هم داشت.

در مجموع در دهه 50این قرابت ها بیشتر می شد ولی این تفاوت وجود داشت ولی در سال 56 شهادت فرزند حضرت امام و پخش شدن ماجرای شهادت ایشان و مراسماتی که برای یادبود ایشان برگزار شد، شکل مبارزه را مقداری تغییر داد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امام یک مرجع شناخته شده بود و فرزند ایشان به طور مشکوکی به شهادت رسیده بود و انعکاس آن بین مردم به این مسئله عمق بیشتری می داد، بنابراین حضور مردمی در مراسمات ختم ایشان چشم گیر بود و به دنبال این مراسم ها ظاهرات هایی برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای تغییر نام میدان «ژاله» به میدان «شهدا»

ماجرای تغییر نام میدان «ژاله» به میدان «شهدا»