مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 10:052021-02-03بين الملل

همپیمان امارات در یمن به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی


رییس گروه «شورای انتقالی جنوب یمن» که به اهرم امارات در یمن شناخته می شود، گفت که در صورت تشکیل کشور یمن جنوبی، بی تردید با رژیم صهیونیستی سازش خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عیدروس الزبیدی رییس گروه المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) در یمن گفت که اگر کشور یمن جنوبی تشکیل شود، این کشور با رژیم صهیونیستی سازش خواهد کرد.

الزبیدی که در روسیه به سر می برد، به وبگاه روسیا الیوم گفت که از عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم تل آویو استقبال می کند، اما به طور جداگانه با این رژیم ارتباطی نداشته و تلاشی نیز در این باره صورت نگرفته است.

او افزود: اگر کشوری دارای حاکمیت به پایتختی عدن داشته باشیم، این حق را داریم که روابط خود را با اسراییل عادی سازی کنیم و این یک حق حاکمیتی است.

  وی در بدو ورود به مسکو نیزگفته بود: ما در روسیه هستیم تا در خصوص مردم جنوب و مسائل مربوط به تشکیل دوباره حکومت جنوب یمن بحث کنیم .

منظور الزبیدی کشور جمهوری دموکراتیک خلق یمن است که  از سال 1967 الی 1990 در جنوب یمن برقرار بود و در این سال با جمهوری عربی یمن (مستقر در شمال) متحد شد.

رییس شورای انتقالی جنوب، سپس سفر خود به روسیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت که در دیدار با مقامات این کشور، مسائل مختلفی را مورد بررسی قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همپیمان امارات در یمن به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی

همپیمان امارات در یمن به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی