مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 08:052021-02-03اقتصادي

گشایش قفل خشکسالی سیستان با کلید آب های ژرف/ مردم در بی خبری


استحصال آب های ژرف برای مواجهه با بحران خشکسالی در حالی به عنوان راهکار معرفی می شود که با وجود به آب رسیدن چاه آب ژرف سیستان تاکنون هیچ خبری از نتایج آن منتشر نشده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: کمبود آب و خشکسالی نگرانی عمده ای است که طی سال های اخیر گریبان بسیاری از استان های کشور را گرفته است.

از همین رو کمبود آب، کاهش بارش ها و نیز خشکسالی موجب شده تا بسیاری از عرصه های طبیعی، تالاب ها و نیز دریاچه های کشور در معرض تهدید قرار بگیرند.

اما موضوع خشکسالی در سیستان و بلوچستان و معضلات ناشی از آن متأسفانه به هیچ عنوان مسئله تازه و جدیدی نیست، اما نگرانی اصلی اینجاست که تاکنون هیچ اقدام مطالعاتی و عملیاتی دقیقی برای بررسی این مهم در این منطقه استراتژیک کشور انجام نشده است.

خشک شدن بستر دریاچه هامون سالهاست که به یک معضل مهم زیست محیطی برای منطقه سیستان تبدیل شده و متأسفانه این روزها شرایط زندگی در سیستان و بلوچستان به دلیل تبعات ناشی از این خشکسالی بسیار سخت تر از گذشته شده و مردمان این منطقه با معضلاتی همچون آلودگی هوا، بیماری های قلبی و ریوی، بیکاری، مهاجرت و حاشیه نشینی روبه رو هستند.

از همین رو به منظور مواجهه با بحران کم آبی در ایران تاکنون تکنیک های مختلف برای حل این بحران در کشور به کار گرفته شده که از جمله می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گشایش قفل خشکسالی سیستان با کلید آب های ژرف/ مردم در بی خبری

گشایش قفل خشکسالی سیستان با کلید آب های ژرف/ مردم در بی خبری