مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 07:352021-02-03سياسي

ارتقای روحیه مطالبه گری و آگاهی حقوقی از اهداف دادگستری مرکزی است


سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری استان مرکزی گفت: با اجرای دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی در استان به دنبال ارتقای روحیه مطالبه گری و سطح آگاهی حقوقی جامعه هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سازمان های مردم نهاد از جمله ظرفیت های عظیم مردمی اند که می توانند در عرصه های مختلف مدیریت اجتماعی محلی نقش آفرین باشند، یکی از اساسی ترین محورهایی که در آن می توان از این ظرفیت بهره گرفت، بحث نظارت است قطعاً اگر به دنبال نظارت درست هستیم باید روحیه مطالبه گری در جامعه تقویت شود که با توجه به ساختار و ماهیت سازمان های مردم نهاد که بر پایه مطالبه گری شکل گرفته، این نهادهای مردمی می تواند به عنوان حلقه واسط بین توده جامعه و دستگاه ها نقش آفرینی کند از طرفی باید این نکته را در نظر گرفت که یکی از مهم ترین بحران های جوامع در عصر کنونی گسترش جرایم است که ظرفیّت، توان و مشروعیّت حکومت ها را به چالش می کشد.

در چند دهه اخیر، جامعه ایران نیز با چنین چالش رو به گسترشی مواجه بوده است حال پرسشی که در اینجا مطرح می شود این است که در چارچوب مدل سیستمی، مهم ترین رویکردها در ارتباط با پیشگیری از جرایم در کشور کدامند؟ باید گفت مهم ترین رویکردهای پیشگیرانه در این ارتباط عبارتند از: تقویّت رویکرد ارتباطی، تعاملی و اطّلاعاتی بین نظام قضایی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای روحیه مطالبه گری و آگاهی حقوقی از اهداف دادگستری مرکزی است

ارتقای روحیه مطالبه گری و آگاهی حقوقی از اهداف دادگستری مرکزی است