مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 06:052021-02-03سياسي

شورای فرهنگ عمومی شهرستان بر تبیین مفهوم کلمه تمدن نوین اسلامی تلاش کند


شورای فرهنگ.

عمومی شهرستان باید بر تبیین مفهوم کلمه تمدن نوین اسلامی کار کند و چشم انداز وسیعی در سیاست کلان در نگاه تمدن داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت الاسلام محمود ترابی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: نگاه پژوهشی به تمدن در دولت ها و دوره های تاریخی گذشته وجود نداشته و تنها اتفاقات دوران مختلف مانند دوره هخامنشی یا ساسانی نوشته شده است.

وی تصریح کرد: در تاریخ مکتوب و مستند موجود تمدن ایران اسلامی با 2 هزار سال برتری بحری در روم و یونان باستان الهام بخش زندگی اطراف و در شرق به عنوان مرید فرهنگ و تمدن اثربخش بوده است.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید تمدن نوین با پیچیدگی های جامعه امروزی، ریشه ها و هویت های تاریخی فرهنگی و سبک زندگی جامعه ما و جهان شکل پیدا کرده و چشم انداز وسیعی در سیاست های کلان در نگاه تمدن وجود داشته باشد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: این بیانیه برای شانه کردن حرکت اجتماعی و سند چشم اندازی جامعه مطرح بوده و به قدری دارای اهمیت است که رهبر معظم انقلاب برای یک عنوان بیش از 20 بار مطالعه و خط خورده تا عنوان جدید بیان شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای فرهنگ عمومی شهرستان بر تبیین مفهوم کلمه تمدن نوین اسلامی تلاش کند

شورای فرهنگ عمومی شهرستان بر تبیین مفهوم کلمه تمدن نوین اسلامی تلاش کند