مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 15:552021-02-02اقتصادي

طرح توسعه نفلین سینیت کلیبر آماده بهره برداری است


رییس سازمان صنعت، معدن تجارت آذربایجان شرقی گفت: پروژه آهک هیدراته اهر و طرح توسعه پروژه نفلین سینیت کلیبر به عنوان 2 مگاپروژه استان آماده بهره برداری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حبیب امین زاده با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم خام فروشی و جایگزینی مواد معدنی به جای صادرات نفت، گفت: سال جهش تولید در استان سال گشایش فعالیت های معدنی بوده است.

رییس سازمان صمت استان بر حرکت در مسیر برنامه های محوری وزارت صمت تأکید کرد و افزود: تمهیدات لازم در جهت توسعه صادرات غیر نفتی از طریق توسعه صنایع معدنی با جدیت دنبال می شود.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی دارای ظرفیت های بالای معدنی بوده و هشت میلیارد و 500 هزار تن ذخایر معدنی شناخته شده غنی ترین صنایع معدنی و رتبه اول ذخایر معدنی کشور را دارد.

حبیب امین زاده از تشکیل کارگروه های فنی، کمیته های استانی و شورای معادن استان در راستای توسعه معادن و صنایع معدنی خبر داد و گفت: تلاش می کنیم در سه زمینه اصلی فعالیت های معدنی را توسعه دهیم.

وی بازگشت واحدهای غیر فعال و راکد به چرخه فعالیت و بهره وری را یکی از مهمترین زمینه های توسعه معادن در استان عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا طی یک سال گذشته تعداد 34 واحد معدنی به چرخه فراوری بازگشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح توسعه نفلین سینیت کلیبر آماده بهره برداری است

طرح توسعه نفلین سینیت کلیبر آماده بهره برداری است