مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 14:502021-02-02پزشكي

علیرضا زالی: ریشه کن سازی کرونا فعلا منتفی است


فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران سردرد و کمردرد را از شایعترین دلایل مراجعه افراد به پزشک برشمرد و خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد سردردها خوش خیم و بدون علت عضوی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در برنامه زنده طبیب امروز (سه شنبه 14 بهمن) ضمن تشریح انواع سردرد و دلایل آن اظهار کرد: سردرد و کمردرد از شایعترین دلایل مراجعه افراد به پزشک هستند.

دکتر زالی بیش از 90 درصد سردردها را خوش خیم و بدون علت عضوی برشمرد که عمدتا ناشی از استرس، تنش، گرفتگی عروق و یا شبه میگرن هستند اما یادآور شد که در دوسوم مبتلایان به تومور مغزی نیز شایعترین دلیل مراجعه بیمار سردرد است.

این متخصص جراحی مغز و اعصاب تاکید کرد: در سردردها افزایش پیشرونده شدت، افزایش تواتر و عدم پاسخ به درمان های معمولی قبلی اهمیت دارد و نیازمند بررسی و توجه بیشتر است .

وی با اشاره به اهمیت سردردهای صبحگاهی ، بی خوابی، کم خوابی و داشتن اوقات پرتنش در روز گذشته را از شایعترین علل این نوع سردرد عنوان کرد و افزود: در افراد مبتلا به نوسانات فشارخون کنترل نشده ، سه ماهه اول و دوم بارداری و برخی از ضایعات مغزی نیز شاهد سردردهای صبحگاهی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علیرضا زالی: ریشه کن سازی کرونا فعلا منتفی است

علیرضا زالی: ریشه کن سازی کرونا فعلا منتفی است