مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 11:352021-02-02اجتماعي

تغییر کاربری و بهره برداری غیرمنطقی از مهمترین عوامل تهدیدکننده تالاب ها است


رییس اداره محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به مزایای تالاب ها گفت: تغییر کاربری و بهره برداری غیرمنطقی از مهمترین عوامل تهدیدکننده این اکوسیستم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا همزمان با پنجاهمین سالگرد کنوانسیون بین المللی رامسر، مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب ها با شعار پیوند ناگسستنی آب، تالاب و زندگی پیش از ظهر امروز با حضور رییس و کارشناسان محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان تهران و تشکل های محیط زیستی، فعالان و علاقمندان به محیط زیست در حاشیه تالاب سد ماملو برگزار شد.

امیر عباس احمدی در حاشیه این برنامه با بیان ارزش و اهمیت کارکرد تالاب ها به عنوان یکی از اکوسیستم های بسیار مهم آبی مشخص است، گفت: از مهمترین کارکرد های ارزشمند تالاب ها ارزش های اکولوژیک آنهاست و تالابها به عنوان اکوسیستم های بسیار غنی تحت عنوان گهواره تنوع زیستی جهان نامیده می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد تنوع زیستی در جهان در تالاب ها قرار دارد، اظهارکرد: تالاب ها به عنوان یکی از امن ترین محل ها برای پرندگان کنار آبزی محسوب می شوند که همه ساله با مهاجرت پرندگان در سراسر دنیا میزبان این پرندگان هستند.

احمدی با بیان اینکه یکی دیگر از کارکردهای مهم تالاب ها کنترل سیلاب ها است، گفت: زمانی که رودخانه های خروشان حجم بالای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری و بهره برداری غیرمنطقی از مهمترین عوامل تهدیدکننده تالاب ها است

تغییر کاربری و بهره برداری غیرمنطقی از مهمترین عوامل تهدیدکننده تالاب ها است