مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 11:302021-02-02اقتصادي

کنترل محصولات تراریخته وارداتی/ آمیختگی ژنی دام ها با احتیاط انجام شود


مشاور وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد: تمام محصولات تراریخته با پروتکل های خاصی بررسی و در صورت نداشتن ریسک بهداشتی وارد کشور می شوند.

- مشاور وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد: تمام محصولات تراریخته با پروتکل های خاصی بررسی و در صورت نداشتن ریسک بهداشتی وارد کشور می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا اسکندر زند در نشست خبری که امروز با موضوع تشریح فعالیت ها و برنامه های ملی و بین المللی ایمنی زیستی حوزه کشاورزی برگزار شد در پاسخ به این سوال که آیا کنوانسیون تنوع زیستی محصولات تراریخته را تایید می کند یا خیر؟ گفت: کنوانسیون تنوع زیستی پروتکلی تحت عنوان کارتانیا دارد که مخاطرات این محصولات را بررسی می کند.

کارگروه هایی در وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص تشکیل شده است که بر اساس این پروتکل محصولات را بررسی می کنند و در صورت نداشتن ریسک بهداشتی محصولات تراریخته وارد کشور می شوند.

بنابراین تمام محصولات تراریخته که وارد کشور می شود تحت کنترل هستند.

همچنین محصولات تراریخته در ایران تولید نمی شود.

مشاور وزیر جهادکشاورزی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گونه ماهی تیلاپیا به عنوان گونه مهاجم شناخته شده است و آیا پرورش و حضور آن در کشور به گونه های دیگر آبزیان آسیبی وارد نمی کند؟ گفت: وقتی گونه جدیدی وارد کشور می شود باید پروتکل هایی برای رشد و تکثی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل محصولات تراریخته وارداتی/ آمیختگی ژنی دام ها با احتیاط انجام شود

کنترل محصولات تراریخته وارداتی/ آمیختگی ژنی دام ها با احتیاط انجام شود