مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 10:502021-02-02اقتصادي

نیمی از باغات خسارت دیده داراب تحت پوشش بیمه نیستند


پس از سرمازدگی اخیر، افزون بر 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات شهرستان داراب دچار خسارت شدند که از این میزان بیش از نیمی از باغات، - اصغر فرودی در گفت وگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: سرمازدگی اخیر موجب شد 6 هزار و 200 هکتار از اراضی باغات بخش فورگ و فسارود دچار آسیب شوند که در این راستا، 3 هزار و 500 کشاورز خسارت زده شده اند وی بیان کرد: این موضوع به استانداری منتقل شد و پس از تشکیل ستاد بحران، مسئولان جهاد کشاورزی از وزراتخانه و مرکز استان به داراب سفر کرده و از نزدیک، میزان خسارات را برآورد کردند.

معاون استاندار فارس اظهار داشت: میزان خسارات وارده در باغات و مزارع دو بخش فورگ و فسارود، 500 میلیارد تومان برآورد شده است.

فرودی ادامه داد: 1500 هکتار از اراضی خسارت دیده، بیمه محصول و بیمه تنه درخت هستند و 1500 هکتار دیگر فقط بیمه محصول می باشند و مابقی بیمه نیستند.

وی خاطرنشان کرد: این معضل از طریق استانداری به هیات دولت انتقال یافت و مقرر شد به منظور حمایت از کشاورزان خسارت دیده، مبلغی به عنوان بلاعوض و یا تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

فرماندار ویژه داراب بیان کرد: پیشنهاد ما این بود که به ازای هر هکتار زمین خسارت دیده، 15 میلیون تومان کمک بلاعوض و 20 میلیون تومان تسهیلات بانکی به کشاورزان ارائه شود که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از باغات خسارت دیده داراب تحت پوشش بیمه نیستند

نیمی از باغات خسارت دیده داراب تحت پوشش بیمه نیستند