مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 10:452021-02-02اقتصادي

سدهای در دست احداث کردستان تولید محصولات شیلاتی را تا 18هزار تن افزایش می دهد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سدهایی که در کردستان در دست احداث است امکان افزایش تولید محصولات شیلاتی در استان را تا 18هزار تن فراهم خواهد کرد .

- ایسنا/کردستان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سدهایی که در کردستان در دست احداث است امکان افزایش تولید محصولات شیلاتی در استان را تا 18هزار تن فراهم خواهد کرد .

محمد فرید سپری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت های خاص اقلیمی بوده که 2درصد اراضی کشور، 3درصد بارندگی های کشور و 7درصد روان آب های کشور در این استان است.

وی افزود : کردستان از استان های پر بارش دارای آب و هوای مناسب، خاک حاصلخیز بوده به طوریکه شرایط ویژه ای برای کشاورزی استان مهیا کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بخش کشاورزی در مجموع کشوری توانسته تا پایان 98 ، 83 درصد انرژی مورد نیاز تغذیه کشور را تامین کند که به 85 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت.

وی افزود : استان کردستان نیز از این قائده مثتثنی نبوده رشد کشاورزی از آغاز انقلاب تا امروز بسیار زیاد بود به طوری که اصلا قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست این استان با بهره مندی از 113هزار بهره بردارسالانه 1میلیون و 250 هزار هکتار اراضی تحت کشت، 750هزار هکتار زراعت و 45هزار هکتار باغات و حدود سه و یک دهم میلیون و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سدهای در دست احداث کردستان تولید محصولات شیلاتی را تا 18هزار تن افزایش می دهد

سدهای در دست احداث کردستان تولید محصولات شیلاتی را تا 18هزار تن افزایش می دهد