مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 08:152021-02-02سياسي

جهان از نگاه خورشید+تصاویر


همانطور که فضاپیمای پارکر سولار پروب(Parker Solar Probe) به طرز نفس گیری نزدیک به خورشید حرکت می کند، حرارتی نزدیک به 2500 فارنهایت(1371 سانتی گراد) به آن می خورد.

- همانطور که فضاپیمای پارکر سولار پروب(Parker Solar Probe) به طرز نفس گیری نزدیک به خورشید حرکت می کند، حرارتی نزدیک به 2500 فارنهایت(1371 سانتی گراد) به آن می خورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیسکاور، این کاوشگر طوری طراحی شده که بتواند در برابر شرایط بسیار سخت مقاومت کند تا ابزارهای آن بتوانند اطلاعات ارزشمند زیادی در مورد پدیده های خورشیدی که بر روی زمین اثر می گذارند مخابره کنند.

از جمله این پدیده ها انفجارهای عظیم انرژی و پلاسما و همچنین بادهای خورشیدی است که در نتیجه آن ها میلیاردها تن ذرات باردار با سرعت یک میلیون مایل در ساعت به سمت زمین می آیند.

کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا با نزدیکی باورنکردنی به خورشید اطلاعات جدید و ارزشمندی در مورد این پدیده ها فراهم می کند که می توانند میدان مغناطیسی زمین را برهم بزنند و باعث ایجاد اختلالات جدی در ماهواره ها، شبکه های ارتباطی و سامانه های قدرت شود.

همچنین نکته مثبت دیگری نیز وجود دارد.

تصویربرداری گسترده ی این کاوشگر می تواند تصویری منحصر به فرد به ما می دهد اما نه از خورشید! نور رئوفی(Nour Raouafi) دانمشند پروژه ی کاوشگر پارکر می گوید: این تصوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهان از نگاه خورشید+تصاویر

جهان از نگاه خورشید+تصاویر