مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 07:252021-02-02پزشكي

بزرگترین چالش بیماران PKU در ایران چگونه حل شد؟


فرض کنید، کودکی گرسنه است، احتمالا انتخاب های متعددی برای غذای مورد علاقه او دارید، اما اگر کودکان به بیماری مبتلا باشد که همیشه گرسنگی را تحمل کند، - چه می کنید و چه حسی دارید؟ این شرایطی که مادران و پدران کودکان مبتلا به  فنیل کتونوری (PKU) هر لحظه تجربه می کنند و به اندازه کودکشان رنج می کشند.

بیماران مبتلا به فنیل کتونوری (پی کی یو) نه از سر نداری، بلکه به خاطر محدودیت هایی که بیماری به آنها تحمیل کرده از خوردن انواع غذاهای پروتیین دار محروم هستند و همواره از گرسنگی رنج می برند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام زر ماکارون، کودکان به اقتضای دوره سنی با دیدن هر نوع خوراکی تمایل شدیدی به خوردن آنها دارند، تصور کنید خانواده یک کودک که دچار بیماری فنیل کتونوری بوده و تا پایان عمر باید فقط غذاهای خاصی را بخورد چطور می توانند این موضوع را مدیریت کنند.

دکتر لیلا کمالی مدیر تحقیق و توسعه شرکت زرماکارون با اشاره به این که بیماری فنیل کتونوری از نوع بیماری های متابولیک ارثی است که به دلیل محدودیت های غذایی و رژیم سخت غذایی، مبتلایان را دچار سختی های زیادی می کند گفت: بیماری اگرچه درمان قطعی ندارد، اما شناسایی به موقع و رعایت مواردی درخصوص آن می تواند، زندگی تا حد زیادی نرمالی را برای مبتلایان به ارمغان بیاورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین چالش بیماران PKU در ایران چگونه حل شد؟

بزرگترین چالش بیماران PKU در ایران چگونه حل شد؟