مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 03:202021-02-01پزشكي

تاثیر دانه «چیا» در بهبود سلامت و کاهش علائم پیری


محققان در یک روش جدید موفق به عصاره گیری از دانه «چیا» شدند که برای تولید غذاهای مغذی، کپسول های دارویی و محصولات ضدپیری گزینه جدیدی خواهد بود.

- محققان در یک روش جدید موفق به عصاره گیری از دانه چیا شدند که برای تولید غذاهای مغذی، کپسول های دارویی و محصولات ضدپیری گزینه جدیدی خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، تیم تحقیق دانشگاه پردو آمریکا موفق به ایجاد روشی برای تفکیک موسیلاژ (عصاره) از دانه چیا شدند.

موسیلاژ ماده ای غلیظ و چسبناک است که دانه های چیا را احاطه کرده و می تواند فرآوری دانه ها را برای استفاده های غذایی یا دارویی، بسیار دشوار یا تقریباً غیرممکن کند.

اوریل اوربیزو عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: ما از روش استخراج خود هیجان زده ایم زیرا این امر امکانات جدیدی را برای استفاده از دانه های چیا ایجاد می کند.

فرآیند ما با استفاده از دما، فراصوت و فیلتراسیون به کمک خلاء برای ارائه کارایی بهتر موجب صرفه جویی در وقت و هزینه شرکت های فرآوری کننده دانه چیا برای کاربردهای تغذیه ای، دارویی، ضد پیری یا سایر موارد می شود.

وی در ادامه می افزاید: از دانه چیا قرن ها به عنوان منبع پروتیین استفاده می شده است، اما روش های متداول جداسازی از قبیل فرایند خشک کردن در یخ می تواند پرهزینه و زمان بر باشد، به اجزای مفید دانه ها آسیب برسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر دانه «چیا» در بهبود سلامت و کاهش علائم پیری

تاثیر دانه «چیا» در بهبود سلامت و کاهش علائم پیری