مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 21:452021-02-01فرهنگي

تاریخ را دگرگون کرده ام!


حسن اصغری که معتقد است کار نویسنده کپی برداری نیست که وقایع عینی را گزارش کند، با اشاره به رمان تاریخی خود، «وعده گاه مرگ» می گوید که فقط پایان این اثر مقداری به تاریخ نزدیک است که البته آن را هم دگرگون و بازآفرینی کرده است.

- حسن اصغری که معتقد است کار نویسنده کپی برداری نیست که وقایع عینی را گزارش کند، با اشاره به رمان تاریخی خود، وعده گاه مرگ می گوید که فقط پایان این اثر مقداری به تاریخ نزدیک است که البته آن را هم دگرگون و بازآفرینی کرده است.

این نویسنده در گفت وگو با ایسنا درباره حدود استفاده از اغراق در ادبیات و نیز تحریف تاریخ در آثار ادبی اظهار کرد: اغراق یکی از مقوله های اثر خلاقه است و نمی شود آن را به کلی کنار گذاشت.

کار نویسنده کپی برداری یا کپی برابر اصل نیست که وقایع عینی را گزارش کند، نویسنده وقایع عینی را بازآفرینی می کند و آفرینش مجدد صورت می گیرد.

در این جا باید دید که واقعیت جهان بیرون در ذهن نویسنده چه بازتابی پیدا کرده است که البته این به نویسنده و خالق اثر بستگی دارد.

او سپس با بیان این که نویسنده بخصوص در زمینه های تاریخی آزاد است، گفت: من در داستان هایی که به وقایع تاریخی برمی گردد، اغراق کرده ام.

رمان وعده گاه مرگ من که سال گذشته چاپ شد، در خصوص یک شخصیت تاریخی است، حدود 20، 30 درصد بن مایه آن از وقایع تاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ را دگرگون کرده ام!

تاریخ را دگرگون کرده ام!