مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 17:152021-02-01بين الملل

گفت وگوی رییس شورای انتقالی جنوب یمن با مقام روسیه


رییس گروه موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن در دیدار با معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو درباره لزوم گفت وگوی داخلی جامع میان گروه های سیاسی یمن گفت وگو کردند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عیدالروس الزبیدی رییس گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) روز دوشنبه در مسکو با میخاییل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری روسیا الیوم ، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای گفت: الزبیدی که در یک سفر کاری از دیروز به مسکو آمده است، با بوگدانوف به طور مفصل درباره تحولات سیاسی، امنیتی و انسانی در یمن و به خصوص در مناطق جنوبی این کشور گفت وگو کرد و همچنین از مهم ترین وظایف سپرده شده به دولت ائتلافی یمن( دولت ائتلاف میان شورای انتقالی جنوب و رییس جمهور مستعفی یمن) را برشمرد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف، توجه ویژه ای به بحث در مورد چشم انداز توقف کامل جنگ در یمن و سازماندهی گفت وگو بین مقامات دولت منصور هادی و جنبش انصار الله یمن بر اساس توافقنامه ریاض (امضا شده درپنج  نوامبر 2019 )نشان دادند.

طرف روسی در این دیدار تاکید کرد که گفت وگوی ملی جامع با در نظر گرفتن منافع و اهداف مشروع همه نیروهای اصلی سیاسی یمن تنها راه تضمین حل دائمی بسیاری از مشکلات جمهوری یمن از جمله مسائل مربوط ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی رییس شورای انتقالی جنوب یمن با مقام روسیه

گفت وگوی رییس شورای انتقالی جنوب یمن با مقام روسیه