مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 07:352021-02-01بين الملل

دوره بایدن می تواند فرصتی باشد برای شروعی تازه میان ایران و عربستان


عبدالعزیز الصقر و سید حسین موسویان، رییس مرکز تحقیقات عربستان و دیپلمات سابق ایران در مقاله مشترکی در روزنامه گاردین به بررسی چگونگی تعامل ایران و عربستان با توجه به شرایط فعلی منطقه و ضرورت آن پرداختند.

- عبدالعزیز الصقر و سید حسین موسویان، رییس مرکز تحقیقات عربستان و دیپلمات سابق ایران در مقاله مشترکی در روزنامه گاردین به بررسی چگونگی تعامل ایران و عربستان با توجه به شرایط فعلی منطقه و ضرورت آن پرداختند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن این مقاله در زیر می آید: دو سال پیش در یک مقاله مشترک درنیویورک تایمز، ما به رهبران کشورهای متبوع خود پیشنهاد گفت وگوی مستقیم داده و هشدار دادیم که عدم گفت وگو موجب افزایش تنش ها شده و ادامه آن می تواند به جنگ خانمان سوز منتهی شود.

بعد از این مقاله، ما شاهد بوده ایم که تانکرهای سعودی و ایرانی در آبهای بین المللی مورد حمله قرار گرفتند، حمله عظیم علیه تاسیسات نفتی آرامکو صورت گرفت، ژنرال قاسم سلیمانی توسط پهپادهای آمریکا به قتل رسید و دانشمند برجسته هسته ای ایران به قتل رسید.

در حالی که فضا مقداری آرامتر شده، ما همچنان در شرایطی هستیم که یک اشتباه محاسباتی، می تواند جنگ سرد طولانی موجود بین دولت های ما را به سمت یک فاجعه در منطقه سوق دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوره بایدن می تواند فرصتی باشد برای شروعی تازه میان ایران و عربستان

دوره بایدن می تواند فرصتی باشد برای شروعی تازه میان ایران و عربستان