مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 07:102021-02-01پزشكي

محقق ایرانی به دنبال چاپ 3 بعدی استخوان در بدن انسان


اخیرا گروهی از محققان دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا در مطالعه ای که با کمک ایمان روحانی محقق ایرانی انجام شد از چاپ سه بعدی استخوان به روشی نوین خبر داده اند.

- اخیرا گروهی از محققان "دانشگاه نیو ساوت ولز" استرالیا در مطالعه ای که با کمک "ایمان روحانی" محقق ایرانی انجام شد از چاپ سه بعدی استخوان به روشی نوین خبر داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، فناوری چاپ سه بعدی در حوزه پزشکی راه طولانی را به خصوص در تولید اندام طی کرده است و آنچه زمانی همانند داستان علمی تخیلی به نظر می رسید حال با کمک این فناوری به واقعیت تبدیل شده و سبب تحولی عظیم در حوزه بهداشت و درمان شده است.

اما استخوان های چاپ سه بعدی شده چطور؟ در سال 2016 خبری در مورد مطالعه برخی از محققان دانشگاه نورث وسترن ایلینوی منتشر شد که طی آن محققان یک داربست چاپ سه بعدی را ایجاد کرده بودند که ترکیبی از هیدروکسی آپاتیت، یک ماده معدنی موجود در استخوان با پلی کاپرولاکتون یک پلیمر زیست سازگار بود.

نتیجه نهایی جایگزینی استخوان بود که بدن آن را رد نکرد.

از آن زمان تاکنون چندان در این زمینه پیشرفت خاصی مشاهده نشده بود اما اکنون یک گروه از محققان دانشگاه نیو ساوت ولز(UNSW) در سیدنی استرالیا جوهر سرامیکی را ساخته اند که می تواند با سلول های زنده و بدون مواد شیمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محقق ایرانی به دنبال چاپ 3 بعدی استخوان در بدن انسان

محقق ایرانی به دنبال چاپ 3 بعدی استخوان در بدن انسان