مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1399 ساعت 17:352021-01-31اجتماعي

سازمان محیط زیست: تالاب ها 40 درصد کربن دنیا را در خود ذخیره و تثبیت کرده اند


مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب ها درسازمان محیط زیست کشور گفت: تالاب ها به تنهایی 40 درصد کربن دنیا را در خود ذخیره و تثبیت کرده اند که اگر خشک شوند کربن آزاد شده و در هوا پراکنده می شود که در نتیجه پدیده گرمایش کره زمین بوجود می آید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ مسعود باقرزاده کریمی روز یکشنبه در آیین رویداد روز جهانی تالاب ها در بندرخمیر افزود: امروز بشر نیز به این نتیجه رسیده که یکی از دلایل اصلی گرمایش کره زمین که از آن به عنوان نخستین مشکل زیستی دنیا نام می برند، خشک شدن تالاب‎هاست و اعداد و ارقام نیز نشان می دهد که 20 درصد عامل گرمایش کره زمین از خشک شدن این پهنه های آبی است.

وی بیان داشت: همچنین براثر ندانم کاری ها، جاه طلبی ها، بی برنامه گی ها و توسعه ناموزون بشر، قدرت تخریب گرد وغبار در منطقه بویژه در خاورمیانه چند برابرشده که عامل اصلی آن نیز طبق بررسی های انجام گرفته از بستر خشک شدن تالاب ها بوده است.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب ها درسازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه زمانی متوجه آثار و پیامدهای تخریب تالاب ها می شویم که آن ها را از دست داده باشیم، اظهارداشت: می توان از دیگر پیامدهای خشک شدن این مواهب خدادای به فقر، مهاجرت های محیط زیستی و همچنین بیماری های چشمی، پوستی و تنفسی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان محیط زیست: تالاب ها 40 درصد کربن دنیا را در خود ذخیره و تثبیت کرده اند

سازمان محیط زیست: تالاب ها 40 درصد کربن دنیا را در خود ذخیره و تثبیت کرده اند