مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1399 ساعت 13:002021-01-31اقتصادي

افزایش 30 درصدی تراکم کشت در خوزستان


تراکم کشت در خوزستان 30 درصد افزایش پیدا کرده است یعنی به غیر از یک گیاه می توانیم یک بخشی از فصل کشت را به گیاهان دیگر اختصاص دهیم و کاشت اتفاق بیفتد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی امروز در نشست شورای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در استان خوزستان سالانه حدود 14 میلیون تن محصول کشاورزی تولید می شود که از این مقدار 13 میلیون تن محصولات زراعی است.

وی افزود: بنابراین بحث زراعت بسیار مهم بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد و طی بازدید از روستاها رضایتمندی مردم را از طرح 550 هزار هکتاری شاهد بودیم.

وزیر کشاورزی عنوان کرد: البته بخشی از این پروژه دارای اشکالات فنی است که دوستان در قرارگاه نصر در تلاش هستند تا این نواقص را رفع کنند.

وی افزود: کل تولید منطقه قبل از آغاز پروژه 1/7 میلیون تن بوده است که در حال حاضر به 5/2 میلیون تن رسیده و عملکرد افزایش پیدا کرده است.

خاوازی بیان کرد: ارزش زمین بالا رفته و به نوعی به اقتصاد خانواده ها در روستا کمک شده است، بعضی از واقعیت های بخش کشاورزی این است که امکان نداشت اگر دولت ورود نمی کرد بتوانیم خاک های شور و قلیا را اصلاح کنیم.

وی افزود: بسیاری از گیاهان مانند ذرت علوفه ای و حتی در بعضی بخش ها، چغندرقند قابلیت کشت نداشت اما در حال حاضر امکان کشت برای کشاورزان فراهم شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 30 درصدی تراکم کشت در خوزستان

افزایش 30 درصدی تراکم کشت در خوزستان