مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1399 ساعت 12:452021-01-31اقتصادي

افزایش 25 درصدی جریمه های قطع درختان


رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از افزایش 25 درصدی جرائم قطع اشجار خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زهرا صدراعظم نوری در تشریح گزارش کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: لایحه شهردار تهران راجع به تعرفه عوارض حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها براساس ارزش شاخص اکولوژیک درختان است.

در این لایحه یک ماده واحده قرار دارد که شهرداری را مکلف می کند از ابتدای سال 1400 نسبت به اخذ تعرفه جدید حفظ و گسترش در شهرها مطابق با فرمول عمل کند.

وی ادامه داد: ابعاد مختلف این لایحه در کمیسیون بررسی شد.

در این لایحه دو موضوع عوارض مربوط به محیط بن درختان و عوارض EC که مربوط به ضریب اکولوژیک است و تغییرات کلی به ویژه در عوارض محیط پایه هم داده شده است.

بر این اساس در لایحه شهرداری به ارزش اکولوژیک درختان توجه می شود و درختی که دارای محیط بن قابل توجهی است ارزش اکولوژیک بسیار بالایی نسبت به درختی با محیط بن کمتر دارد و در نتیجه از نظر عوارض متفاوت است.

وی تاکید کرد: براین اساس یک عوارض مربوط به محیط بن درختان است که در گذشته به صورت سانت به سانت بوده است، به جای آن مقاطع را 10-10 قرار دادیم و فرض را از 21 سانت تا 30 سانت، 31 سانت تا 40 سانت و الی آخر قراردادیم و از 100 به بعد محیط بن را 20 سانت به 20 سانت افزایش دادیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 25 درصدی جریمه های قطع درختان

افزایش 25 درصدی جریمه های قطع درختان