مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1399 ساعت 09:352021-01-31اجتماعي

طرز تهیه پشمک در خانه


پشمک یکی از تنقلات خوشمزه است که از عبور هوای داغ و مرطوب از روی شکر درست می شود با برخورد هوای گرم به شکر به صورت نیمه جامد درآمده سپس به صورت رشته های بلند و باریک در می آید.

- ابتدا یک تابه را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود سپس آرد ذرت را داخل تابه ریخته و مدام هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود ولی آرد نباید بسوزد و حتما حرارت روی ملایم باشد این مرحله باید 15 دقیقه طول بکشد سپس آرد داخل یک سینی ریخته و پخش کنید تا خنک شود.

مرحله دوم : آب کردن شکر یک تابه دیگر را روی حرارت قرار دهید و به آن آب و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا شکر ذوب شود و شربت غلیظ شود وقتی به غلظت رسید جوهر لیمو را اضافه کنید و 3 دقیقه دیگر بجوشانید و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم : سرد کردن شکر یک تکه یخ یا یخ خشک را داخل دستمال قرار دهید و روی آن یک سینی قرار دهید و تابه را روی سینی بگذارید تا مراحل خنک شدن را انجام دهید دقت کنید که مراحل سرد کردن را در قسمت وسط سینی انجام دهید و زیاد به کناره های سینی نمالید چون آب و شکر وقتی سرد میشود سفت شده و به کناره ها می چسبد وقتی آنقدر هم زدید که شکر شکل گرفت ولی دست شما را نسوزاند قابل شکل گیری می باشد.

مرحله چهارم : تهیه پشمک حالا آب و شکری که مثل خمیر شده را به شکل حلقه دربیاورید و داخل سینی آرد بگذارید و هر طرفش را آرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرز تهیه پشمک در خانه

طرز تهیه پشمک در خانه