مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1399 ساعت 07:402021-01-31اقتصادي

چرا سیاست مداران دیگر دوست داشتنی نیستند؟


عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در گذشته سیاست مداران جزو باسوادترین افراد بودند اما امروزه افزایش سواد مردم و پیشرفت تکنولوژی باعث افول جایگاه آنها در میان مردم شده است.

- دکتر روح الله اسلامی در گفت وگو با ایسنا درباره افول جایگاه سیاست مداران میان مردم اظهار کرد: در تمام دنیا سیاستمداران دیگر جایگاه قبلی خود را ندارند و اتفاقی که افتاده این است که میزان مهاجرت به شهرها بسیارافزایش پیدا کرده، یعنی در بعضی مناطق نزدیک به هشتاد درصد مهاجرت از شهری به شهر دیگر رخ داده است.

وی ادامه داد: اتفاق بعدی این است که میزان تحصیلات مردم افزایش پیدا کرده، یعنی تحصیلات عالیه بسیار زیاد شده و مردم با سواد شده اند، به طوری که اکنون خیلی از مردم حتی از سیاست مداران با سواد ترند.

اما در گذشته اینگونه نبود و سیاست مداران با سواد ترینِ مردم بودند، ولی اکنون درصد زیادی از مردم با سواد هستند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه پیشرفت تکنولوژی و ایجاد شبکه های اجتماعی و گردش آزاد اطلاعات و انقلاب دیجیتالی که در حال روی دادن است، خیلی از عرصه ها را توانمند کرده و این مسئله مردم را فهمیده تر و ارتباطات شان را قوی تر کرده است، افزود: اگر مجلس یا قوه مجریه خیلی از کارها را انجام دهد مردم می گویند وظیفه شان بوده، اما اگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سیاست مداران دیگر دوست داشتنی نیستند؟

چرا سیاست مداران دیگر دوست داشتنی نیستند؟