مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1399 ساعت 04:452021-01-31بين الملل

پروژه «هتل ـ نقاهتگاهِ کرونا» شکست خورد


هیچ یک از هتل های کشور به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل نشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیشنهاد تبدیل هتل به نقاهتگاه بیماران کرونایی یا مکانی برای قرنطینه ناقلان احتمالی، نخستین بار از سوی وزیر بهداشت در اسفندماه 98 مطرح شد، روشی که پیش تر در چین و برخی کشورهای اروپایی تجربه شده بود.

سعید نمکی افت درآمد گردشگری را علت این ایده قرار داده و گفته بود: نیاز داریم بیماران بعد از ترخیص از بیمارستان در یک فضای بینابینی قرار بگیرند، به عبارتی این افراد پس از ترخیص از بیمارستان در محلی دیگر غیر از خانه نگهداری شوند و بعد از آن به خانه بروند که یکی از این فضاهای بینابینی هتل و فضاهای گردشگری است که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد که بر همین اساس اقدام به پیش خرید خدمت از بخش گردشگری به عنوان پشتوانه مراکز درمانی می کنیم.

این پیشنهاد که با استقبال هتلدارها مواجه نشده بود، بار دیگر در آبان ماه 99 از سوی برخی اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا یادآوری شد.

اما هتلدارها با وجود تحمل 9 ماه بیکاری و تعطیلی همچنان نگران مخدوش شدن برند و اعتبارشان در سایه تبدیل به نقاهتگاه یا قرنطینه بیماران و یا ناقلان ویروس کرونا بودند، برای همین شروطی را تعیین کردند؛ از جمله این که طرح داوطلبانه و اختیاری باشد، هتل های دولتی پیش قدم شوند و هزینه های نقاهتگاه یا قرنطی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه «هتل ـ نقاهتگاهِ کرونا» شکست خورد

پروژه «هتل ـ نقاهتگاهِ کرونا» شکست خورد