مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1399 ساعت 02:052021-01-30پزشكي

اضطراب و استرس رهاورد غربالگری/ مبادا بچه عقب افتاده ای به دنیا بیاورم


سرپرستار بخش زنان و مامایی بیمارستان الزهرا اصفهان گفت: با خانواده هایی روبه رو می شویم که برای انجام غربالگری بار اضطراب و استرس بسیار زیادی را متحمل می شوند که مبادا بچه عقب افتاده ای را به دنیا بیاورند.

- فریده نصیری در گفت وگو با خبرنگار فارس اصفهان با اشاره به غربالگری زنان باردار اظهار داشت: با خانواده هایی روبه رو می شویم که برای انجام غربالگری بار اضطراب و استرس بسیار زیادی را متحمل می شوند که مبادا بچه عقب افتاده ای را به دنیا بیاورند.

سرپرستار بخش زنان و مامایی بیمارستان الزهرا اصفهان با بیان اینکه تمام مادران باردار به صورت اجبار سوق داده می شوند برای غربالگری و آن ها نگرانی خاصی تا دریافت جواب سونوگرافی دارند، افزود: غربالگری اول حدود 500 هزار تومان با بیمه تأمین اجتماعی هزینه دارد و نرخ آزاد آن بیشتر است، اگر در این غربالگری مواردی مثبت شود به سونوگرافی های تخصصی نیاز است که هزینه های میلیونی دارد و خانواده های بسیاری هستند که توان پرداخت این هزینه را ندارند.

وی با بیان اینکه در غربالگری بیشتر با اضطراب خانواده ها رو به رو هستیم، گفت: کسانی بودند که چند بار باردار شدند یا حتی دفعه اول بارداری شان بوده است و غربالگری را انجام نداده اند و بچه های سالمی هم به دنیا آوردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضطراب و استرس رهاورد غربالگری/ مبادا بچه عقب افتاده ای به دنیا بیاورم

اضطراب و استرس رهاورد غربالگری/ مبادا بچه عقب افتاده ای به دنیا بیاورم