مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 12:002021-01-30اقتصادي

برای احیای تالاب آقگل از ظرفیت «همدان» و «مرکزی» بهره گرفته شود


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: تالاب آق گل ظرفیت مشترک دو استان همدان و مرکزی است لذا برای احیای آن باید از ظرفیت های مشترک دو استان بهره گرفت تا در حصوص نتیجه تسریع شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز جلسه مشترک استان های همدان و مرکزی برای احیای تالاب آق گل در آستانه روز جهانی تالاب برگزار شد.

با توجه به نیاز به آبگیری تالاب آقگل و تعیین تکلیف وضعیت این تالاب تا زمان مشخص شدن حق آبه آقگل توسط وزارت نیرو، نسبت به برگزاری این نشست مشترک بین معاون فنی حفاظت محیط زیست استان همدان و فرماندار شهرستان خنداب استان مرکزی اقدام شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در این جلسه گفت: تالاب آق گل ظرفیت مشترک دو استان همدان و مرکزی است لذا برای احیای آن باید از ظرفیت های مشترک دو استان بهره گرفت تا در حصوص نتیجه تسریع شود.

مهدی صفی خانی افزود: تالاب آق گل برای دو استان همدان و مرکزی مواهب ویژه ای دارد که می تواند باعث احیای وضعیت اقتصادی اجتماعی و اکولوژیکی دو استان شود.

وی گفت: شهرستان های ملایر و خنداب می توانند با احیای همیشگی تالاب آقگل از مواهب تالاب از جمله کنترل ریزگردها و سیلاب، بالا نگه داشتن آب های زیرزمینی منطقه و رونق کشاورزی، جلوگیری از خشک شدن چاه ها و مهاجرت استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای احیای تالاب آقگل از ظرفیت «همدان» و «مرکزی» بهره گرفته شود

برای احیای تالاب آقگل از ظرفیت «همدان» و «مرکزی» بهره گرفته شود