مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 11:302021-01-30بين الملل

قشقاوی: اقدامات اخیر ایران در حوزه هسته ای اعمال حق است، نه نقض برجام


سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در گفت وگو با تلویزیون این کشور اقدامات اخیر ایران در حوزه هسته ای را اعمال حق خواند، نه نقض برجام.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا شب گذشته در گفت وگوی اختصاصی با تلویزیون سراسری این کشور اظهار داشت: گام های هسته ای ایران که از یک سال پس از خروج ترامپ از برجام برداشته شده، مبتنی بر اعمال حق خود بر اساس پاراگراف های مندرج در اصول 26 و 36 برجام بوده، نه نقض تعهدات برجامی.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص انتظار ایران از تیم جدید مستقر در کاخ سفید گفت: قاعدتا و منطقا آمریکا که یکجانبه از این توافق و از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد، باید برگردد و خسارت عملکرد منفی خود را جبران کند و در طرف ایرانی جایی برای اقدام خاصی وجود ندارد.

قشقاوی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه انتقام ایران از ترور شهید قاسم سلیمانی گفت: احساس مردم ایران در پی این اقدام تروریستی دقیقا همان احساس مردم اسپانیا پس از سوء قصد تروریستی راه آهن مادرید در سال 2004 و یا پس از حملات تروریستی اتا است و این وعده انتقام نه یک تصمیم سیاسی، بلکه در حقیقت خواست مردم ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قشقاوی: اقدامات اخیر ایران در حوزه هسته ای اعمال حق است، نه نقض برجام

قشقاوی: اقدامات اخیر ایران در حوزه هسته ای اعمال حق است، نه نقض برجام