مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 09:052021-01-30اقتصادي

فردا 160 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می شود


مجری طرح های نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی گفت: فردا و با دستور رییس جمهور بخش بخار نیروگاه شیروان با ظرفیت 160 مگاوات به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا نصراللهی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نیروگاه 1434 مگاوات ظرفیت دارد و در جنوب شرقی خراسان واقع شده و جزو نیروگاه های بزرگ سیکل ترکیبی کشور است، اظهار کرد: این نیروگاه شش واحد 159 مگاواتی گاز و سه واحد بخار 160 مگاواتی دارد،بخش گاز نیروگاه اواسط دهه 80 وارد مدار شده، واحد اول بخش بخار در سال 1397، واحد دوم سال 1398 و واحد سوم فردا و به صورت ویدئوکنفرانسی توسط رییس جمهور به بهره برداری می رسد.

وی با تاکید بر اینکه در نیروگاه سیکل ترکیبی، راندمان بالا و سوخت مصرف نمی شود.

انرژی احتراق به عنوان انرژی اولیه تحویل داده شده و در فرایندی نرمال تبدیل به انرژی الکتریکی می شود، تصریح کرد: راندمان نیروگاه 49 درصد و هزینه سه واحد بخار نیروگاه شیروان مجموعا 2300 میلیارد تومان است.

مجری طرح های نیروگاه سیکل ترکیبی برق حرارتی با بیان اینکه تمام تجهیزات ساخت این نیروگاه داخلی است، گفت: در یک فرایند انتقال تکنولوژی از تمام ظرفیت ساخت داخل استفاده شده یعنی تمامی تجهیزات عمدتا توسط متخصصان ایرانی به منصه ظهور آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فردا 160 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می شود

فردا 160 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می شود