مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 08:252021-01-30اجتماعي

شرایط زیست پرندگان در تالاب شادگان بهبود می یابد


فعالیت هایی در تالاب شادگان در حال انجام است که شرایط برای زیست پرندگان در آن بهبود می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عیسی کلانتری صبح امروز در بازدید از تالاب شادگان با اشاره به اینکه با انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب شادگان در حال حاضر وضعیت تالاب در بخش آب شیرین مطلوب ارزیابی می شود، بیان کرد: تالاب شادگان نقش مهمی را در محیط زیست خوزستان ایفا می کند و باید برای حفظ و نگهداری آن تلاش کرد.

معاون محیط زیست رییس جمهور افزود: کالورت هایی در حال ساخت است که با پایان ساخت آن شاهد آبگیری تالاب در تمام طول سال خواهیم بود و این موضوع از خیزش گرد و غبار جلوگیری خواهد کرد و باعث بهبود شرایط زیست پرندگان در این تالاب می شود.

کلانتری افزود: در بخش داخلی، 20 میلیون دلار برای مهار گرد و غبار در بودجه کل کشور در نظر گرفته شده و تا حد زیادی در کنترل کانون های داخلی ریزگردها در خوزستان موفق بوده ایم اما در حوزه خارجی یعنی کشورهای عراق، عربستان و سوریه فعلاً نتوانسته ایم کاری را از پیش ببریم.

مدیرکل محیط زیست خوزستان نیز گفت: در ستاد بحران تصمیم گیری شد که پسماندهای شهری در آبادان از جوار تالاب به محلی در خرمشهر منتقل شوند که با مخالفت مسئولان شهرستان خرمشهر روبه رو شد اما در تلاش هستیم تا با انجام این کار هم تالاب شادگان را نجات دهیم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط زیست پرندگان در تالاب شادگان بهبود می یابد

شرایط زیست پرندگان در تالاب شادگان بهبود می یابد